INBRAKEN TEISTEREN ONZE GEMEENTE, WAT KUNNEN WE SAMEN DOEN?

Als lokale partij maakt de VVD fractie in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zich al jaren hard voor een veiligere woonomgeving. Het is voor ons vrij simpel: een ander moet gewoon met ‘z’n fikken’ van jouw spullen afblijven en zeker niet ongenodigd in huis komen. Helaas is de realiteit op dit gebied heel onaangenaam en ook onze gemeente wordt de laatste weken geteisterd door inbraken en diefstallen. Van de lichtere kruimelgevallen tot hondsbrutale insluiping in huizen waar mensen gewoon thuis zijn.

Daarom zouden wij graag zien dat er op dit gebied ook vanuit ons college een duidelijk geluid gaat komen en dat de burgemeester het voortouw neemt om in de eerste plaats te inventariseren of er daadwerkelijk sprake is van een toename van inbraken in onze kernen en waar het toegenomen gevoel van onveiligheid bij onze inwoners vandaan komt.  Verder denken wij bijvoorbeeld aan meer aandacht voor voorlichting en preventie, wat vaker de politie door de straat, maar zeker niet in de laatste plaats het omarmen van de verschillende burger-initiatieven op dit gebied, zoals What’s app beveiligingsgroepen. Een aantal van onze wijkteams is hier doeltreffend mee aan de slag gegaan, maar waarom kijken we vanuit het gemeentehuis niet of we dit met alle wijkteams kunnen oppakken.

Alleen al door samen te kijken hoe we vanuit diverse invalshoeken samen aan de slag kunnen gaan, als burgers en het college, kunnen we onze buurt een stuk veiliger te maken.