ALLE EER (!!!) EN EEN DIKKE PLUIM VOOR WIJKTEAM ZUID IN AKTIE!

Het lijkt een beetje flauw om als politieke partij achter het succes van een wijkteam te gaan staan, maar in dit geval doen we dit bewust wel. Bovendien zijn wij het een beetje zat dat het lijkt alsof politici het alleen nog maar druk hebben met elkaar voor nep uit te maken of in blogs nare dingen over elkaar te zeggen. Daar doen wij gewoon niet aan mee. Als lokale liberale partij staan wij voor het nemen van eigen verantwoordelijkheid Vooral in de eerste plaats als politieke partij zelf, maar ook als inwoner.

Het wijkteam Zuid is een geweldig voorbeeld hoe een geslaagde aktie vanuit burgers kan worden opgezet, waarmee een belangrijk probleem effectief wordt aangepakt. Dan kan je niets anders doen dan hier nadrukkelijk achter te gaan staan, vinden wij als lokale VVD!

Helaas wordt ook Bodegraven-Reeuwijk geplaagd door diefstallen en inbraken. Zeker nu, in die donkere dagen voor Kerst. Dat wat niet gezien wil worden blijft nu eenmaal makkelijker verborgen wanneer het vroeg donker is en veel mensen lekker warm binnen bij de kachel zitten.

Daarom is het essentieel dat we ook als burger alert blijven wat er buiten gebeurt, want alleen samen kunnen we zorgen voor meer veiligheid om ons heen. Ook al zou de politie drie keer zo groot worden - en ja als lokale partij zien wij graag meer politie in onze gemeente - dan nog kunnen ze niet overal tegelijk zijn.

Dus zie je iets verdacht, deel dit dan in jouw what apps groep (voor een groep in de buurt: https://gemeente.bodegraven-reeuwijk.nl/whatsapp-alert). Of vertrouw je een situatie niet, bel dan gewoon 112, want ook daarvoor hebben we dit nummer.

En informeer eens bij jouw wijkteam wat er nog meer mogelijk is.

Dus alle eer en een dikke pluim voor het wijkteam Zuid, een geweldig initiatief.

Een beetje burger, een beetje politiek en een beetje gemeente, samen komen we er wel!