Bodegraafse Mariël wint de Bols Cocktail Workshop voor twee

Bemoei je mee! Dat was de heldere boodschap van VVD-gast Dilan Yesilgöz-Zegerius, tijdens het Liberaal Cocktail Café dat de VVD Bodegraven-Reeuwijk had georganiseerd in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen in De Zon in Bodegraven.

Uitgenodigd waren de jongeren uit onze gemeente die afgelopen woensdag voor het eerst naar de stembus gingen. Inmiddels weten we dat er massaal aan deze oproep en die van andere politici gehoor is gegeven. Ruim 86% van de Nederlanders en 66% van de jongeren lieten afgelopen woensdag zien op welke wijze Nederland de komende jaren bestuurd moet gaan worden.

Rode draad tijdens dit jongeren-debat was de Cocktail-gedachte. Door het mixen van jouw standpunten over de verschillende politieke vraagstukken kom je uiteindelijk uit bij je ‘favoriete’ partij. En om deze ludieke invalshoek extra kracht te geven, bracht de lokale VVD een speciale Facebookpagina in de lucht waarop voorafgaand aan het debat een vijftal stellingen in vlogs werden gepresenteerd. Bovendien werd er onder de deelnemers op deze pagina een Masterclass Cocktail Shaken aan de Bols Academy verloot.

Afgelopen donderdag ontving de Bodegraafse Mariël Dijkstra de prijs uit handen van Kees Willem van Os, commissielid Ruimte voor de VVD Bodegraven-Reeuwijk en één van de organisatoren van het Liberaal Cocktail Café. Mariel ging afgelopen woensdag vanzelfsprekend ook naar de stembus, want je bemoeien met politiek, landelijk maar zeker ook lokaal, staat voor haar als een paal boven water.

Dilan Yesilgöz-Zegeriue is deze week geïnstalleerd als VVD Tweede Kamerlid en de Bodegraver Kees Willem van Os, kunnen we volgen op het lokale politieke podium, onze gemeenteraad. Mariël is, naast politiek geïnteresseerd, ook werkzaam bij de Bodegraafse bar PÛHA. Het resultaat van de workshop kunnen we dus allemaal gaan proeven!