ROOD, GROEN, LINKS OF RECHTS.....wat stemmen jongeren?

Dat weten ze na het Liberaal Cocktail Café op vrijdag 3 februari 2017! De Tweede Kamerverkiezing komt snel dichterbij. Het mediageweld barst al aardig los. Welke partij kiezen jongeren die voor het eerst mogen stemmen? Laten ze zich leiden door sterke one-liners, een aansprekende lijsttrekker of een partij waar de ouders ook op stemmen? Of stemmen ze niet? Bovendien komen er zó veel onderwerpen in zo’n partijprogramma aan bod, dat je haast niet meer weet wat nou belangrijk is en wat niet. En wat doen de partijen eigenlijk specifiek voor jongeren ….

Welke partij heeft de beste mix!
Het programma van een politieke partij is net een cocktail. Je hebt diverse ingrediënten en een eindresultaat. Je houdt van de mix, maar niet per se van ieder bestanddeel. Uiteindelijk ga je voor het geheel. En is dat dan rood, groen, links, rechts, liberaal, gelovig, geert, sociaal of diervriendelijk ….

Op vrijdag 3 februari organiseert VVD Bodegraven-Reeuwijk het Liberaal Cocktail Café. Alle jong-volwassenen vanaf (bijna) 18 jaar zijn welkom in De Zon Bodegraven vanaf 20.00 uur voor een pittig debat met  VVD-kandidaat Dilan Yesilgöz-Zegerius. Aan de hand van diverse stellingen worden de voorafgaand via Facebook (https://www.facebook.com/liberaalcocktailcafe/?fref=ts) gepeild; en in de zaal door Leoni Goudkuil, lokaal bekend als vlogster en voormalig hoofdpersoon van de Vakantiespelen Bodegraven.

Tweede Kamerkandidaat nummer 19 voor de VVD, Dilan Yesilgöz-Zegerius uit Amsterdam, geeft haar visie op politiek, lokaal en landelijk. Omdat zij vindt dat vrijheid niet kan bestaan zonder economische zelfstandigheid, veiligheid en gelijkheid. Dilan is op 8-jarige leeftijd als politieke vluchteling uit Turkije naar Nederland gekomen. Op jongere leeftijd was zij politiek gezien links georiënteerd, maar haar idealen en ambities zijn toch vooral liberaal. Dat belooft een boeiende avond te worden.

Programma vrijdag 3 februari
Inloop vanaf 20.00, het programma begint om 20.30 uur en duurt tot circa 22.15 uur. Iedereen van bijna 18 tot 28 jaar is welkom. Aanmelden is niet nodig. Val je niet binnen de doelgroep maar ben je wel geïnteresseerd, meld je dan aan bij Kees Willem van Os kvanos@bodegraven-reeuwijk.nl of via www.bodegraven-reeuwijk.vvd.nl

Locatie SSCB De Zon, Eiber 130, 2411 LC  Bodegraven