Samen met VVD Tweede Kamerlid de wijk Broekvelden in: Inbraakpreventie in hoofdletters!

Uitgenodigd om als gast aanwezig te zijn op het eerste Liberaal Politiek Café in het ’t Reeuwijks Wijnhuis, is het VVD Kamerlid Ockje Tellegen gelukt om op 9 februari ook extra tijd vrij te maken voor een rondleiding door de wijk Broekvelden in Bodegraven om te luisteren naar de wijze waarop de inwoners samen aan de slag zijn gegaan met de inbraakpreventie in deze wijk.

“Ockje is binnen de VVD-fractie verantwoordelijk voor vraagstukken rondom Politie, Veiligheid en Terrorismebestrijding en was daarom voor ons de gedroomde eerste gast” aldus het organiserende team. “Als politieke partij in Bodegraven-Reeuwijk hebben wij een duidelijk lokaal karakter. Helaas worden onze inwoners soms op het verkeerde been gezet met het idee dat lokale afdelingen van landelijke partijen worden aangestuurd vanuit Den Haag.”

Niets is natuurlijk minder waar! “We vergelijken het altijd binnen de club met onze voetbalverenigingen”, gaat het team verder. “Die zijn allemaal aangesloten bij de KNVB, maar iedereen snapt heel goed dat bondscoach Danny Blind zich echt niet bemoeit met wat er in het weekend op onze velden in Bodegraven-Reeuwijk gebeurt”.

“Maar wat ons als lokale partij een enorme extra stootkracht geeft is dat wij vanuit een sterke landelijke organisatie actief ondersteunt kunnen worden met meer deskundigheid en expertise. Wij noemen dit “Landelijk Sterk en Lokaal Slim!”

Vandaar dat de optimale kans voor de lokale VVD ontstond om een Tweede Kamer lid te koppelen aan een onafhankelijk wijkteam, dat in Bodegraven een uniek project van de grond heeft weten te tillen, waarbij inwoners samenwerken aan een veilige wijk. Tijdens een wandeltocht door Broekvelden brengt wijkteamvoorzitter Marcel Bosch Ockje op de hoogte van alle in- en outs van het project ‘Wijkteam Zuid in Actie’, waardoor wellicht voortaan ook andere gemeentes, mede dankzij de inbreng vanuit Bodegraven-Reeuwijk, even daadkrachtig aan het werk kunnen gaan.

Rond 20.00 uur praten we verder met Ockje Tellegen en Marcel Bosch over dit thema in ’t Reeuwijks Wijnhuis (Miereakker 2, Reeuwijk). “We hopen dat het een kritische en interessante avond gaat worden”, gaat de organisatie verder, “en vooral geen VVD-onderonsje! Wij zijn namelijk van mening dat de democratie niet alleen plaats moet vinden achter de deuren van ons gemeentehuis. Misschien steken we als VVD Bodegraven-Reeuwijk in deze gemeente een beetje onze nek uit, door als lokale partij dit proces terug te willen brengen naar het midden van onze inwoners, maar wanneer je met respect voor elkaars belangen samen in gesprek gaat, kom je, volgens ons, gewoon eerder tot een goede oplossing!

Vandaar dat het organiserende team hoopt dat iedereen die graag meedenkt en meepraat over allerlei actuele politieke zaken voortaan maandelijks deze Liberale Cafés binnenloopt. Dit keer op 9 februari in Reeuwijk, volgende keer in Bodegraven of één van onze andere dorpskernen. En dat dit ook best een gezellige avond mag worden, dat staat voor de VVD Bodegraven-Reeuwijk vast!

Het eerste Liberaal Politieke Café is op 9 februari in ’t Reeuwijks Wijnhuis (Miereakker 2), inloop vanaf 19.30 uur. Voor meer informatie surf & like de Facebook pagina Liberaal Politiek Café of stuur een mail naar a-mv@live.nl.