DE WETHOUDER VAN DIERENWELZIJN EN HET BEBOETEN VAN VADERS

Hoewel we hier graag opmerken dat er in deze nota ook een paar nuttige alinea’s te vinden zijn, viel het ons vooral op dat de nota nogal magertjes was en dat er weinig samenhang zat tussen de punten die door onze wethouder van BBR naar voren werden gebracht. Dat is jammer want zo worden er binnen onze gemeente op het gebied van dierenwelzijn belangrijke kansen gemist.

Zo overweegt de wethouder bijvoorbeeld om de BOA in te zetten bij het toezicht op het verbod tot het voeren van eendjes! Nu lijkt het ons als lokale VVD-fractie dat er wel wat doeltreffendere zaken kunnen worden  opgepakt, dan het beboeten van vaders die samen met hun dochtertje gezellig op een zondagochtend de eendjes voeren.

Daarom hebben we voor de wethouder een klein advies. Kijk bijvoorbeeld eens naar de nota van de gemeente Apeldoorn die hetzelfde onderwerp heeft. Deze laat niet alleen een heldere aanpak zien, maar snijdt bovendien een aantal realistische beleidsdoelstellingen aan die zowel maatschappelijk verantwoord als duurzaam zijn.

Natuurlijk hoort het knippen van lintjes en gezellige openingen ook bij de taak van een wethouder, maar van een goed verdienende bestuurder mogen de inwoners van onze gemeente toch wel iets meer verwachten dan de voorstellen die er nu liggen.