Inge Nieuwenhuizen geinstalleerd als wethouder

Na het succesvol afronden van de onderhandelingen, is vanavond het nieuwe college geïnstalleerd. Namens de VVD is Inge Nieuwenhuizen geïnstalleerd. Zij is de komende vier jaar wethouder en eerste locoburgemeester.

Een grote gok die prima uitpakt: het overkwam Inge Nieuwenhuizen. Eind 2017 kwam zij in Bodegraven-Reeuwijk wonen, met de bedoeling om wethouder te worden als de VVD in de coalitie zou komen. Op dat moment kon nog niemand vermoeden dat onze partij een recorduitslag zou binnenslepen, zowel in relatieve als in absolute aantallen. Met de stem van maar liefst 3.627 inwoners verdubbelde het aantal zetels van 3 naar 6, en zo was de VVD in één klap de grootste partij. Dat was zeker aanleiding voor feest, maar het brengt ook verantwoordelijkheden met zich mee. Een proces dat vandaag werd bekroond met het installeren van Inge als wethouder.

De onderhandelingen begonnen spoedig, maar vergden enige tijd. Onder leiding van eerst informateur en later formateur Helma Neppérus kwam een coalitie tot stand van VVD, CDA, SGP, ChristenUnie en Groenlinks. Deze partijen presenteerden een akkoord op hoofdlijnen onder de titel "Samen Duurzaam Gezond", dat ook tot stand was gekomen met inbreng van oppositiepartijen Burgerbelangen, D66 en PvdA. Na een constructief debat werd het programma door alle 23 leden van de gemeenteraad. Daarmee kan gesproken worden van een raadsakkoord, een primeur voor Bodegraven-Reeuwijk!

De komende vier jaar zullen Inge in het college van B&W; Willem, Frank, Dirk, Robin, Annemiek en Kees-Willem in de gemeenteraad en Karin in de commissie hun uiterste best doen om van Bodegraven-Reeuwijk een nog betere plek te maken om te wonen, te ondernemen en te leven!