Een gezond en voorspoedig 2023

Wanneer ik deze column schrijf, is het inmiddels 2023 en hebben we genoeg om op terug te kijken. Voor velen is 2022 een bewogen jaar geweest om snel te vergeten. Politiek gezien is dat anders.

Als ik terugkijk naar het politieke jaar, dan hebben we eigenlijk best een mooi jaar gehad. Na de verkiezingen is er vrij snel een coalitie gevormd en een nieuw college geïnstalleerd. Voor dit college lagen er grote uitdagingen te wachten, maar in de korte periode dat zij nu aan het werk zijn, zijn ze begonnen om grote en niet altijd gemakkelijke dossiers op te pakken. Politiek is keuzes maken, ook als deze niet altijd gemakkelijk zijn. Zo is er flink gesleuteld aan het huishoudboekje en dat zullen we allemaal merken. Op korte termijn door hogere lasten, op de lange termijn door een financieel gezonde gemeente.

Ook is er vaart gezet met een start om het woningtekort aan te pakken. Voor verschillende locaties zijn mooie plannen in de maak en de hoop is dan ook dat daar op korte termijn woningen gebouwd gaan worden.

En dan is ook nog onze nieuwe burgemeester Michiel Grauss gekozen, die deze maand al aan de slag gaat. Waarnemend burgemeester Erik van Heijningen heeft goed op de gemeente gepast de afgelopen 1,5 jaar en ik heb er vertrouwen in dat de nieuwe burgemeester op dezelfde voet verder gaat.

Alles samenvattend zijn we goed op weg en staat er een hoop goeds te gebeuren voor onze gemeente dit jaar. Laten we dus vooruitkijken en hopen dat dit jaar voor iedereen weer een jaar kan worden waar wij later met een goed gevoel op terugkijken.

Ik wens u allen een gelukkig en vooral gezond 2023 toe.