De jeugd heeft de toekomst

De jeugd heeft de toekomst, dat is een veel gehoorde uitspraak, maar is dat wel zo? Hebben ze wel een toekomst in onze gemeente? Om ergens een toekomst te kunnen hebben, heb je wel een woning nodig om je toekomst op te bouwen. Een veel gehoorde klacht richting de politiek is dat er geen ‘betaalbare’ woningen voor onze jongeren zijn in onze gemeente. Trekken wij dat onszelf aan? Jazeker! Kunnen we er altijd wat aan doen? Dat ligt ingewikkelder!

Binnen onze gemeente zijn raad en college al jaren bezig om achterlaat- en vervallen locaties aan te pakken voor herontwikkeling. Dit is tweeledig: we knappen de uitstraling van onze gemeente op en we realiseren woningen. Zo hebben wij zeer geruime tijd geleden al een bestemmingsplanwijziging goedgekeurd voor de oude locatie van de timmerfabriek van Van den Oudenrijn en de oude locatie van de Welkoop. Ik hoor u denken: waarom wordt daar niet gebouwd dan? Wij vragen onszelf dat ook af! De ontwikkelaars vertragen de bouw.

Ook zijn wij al 3 jaar in gesprek om de hele Dronenhoek (hofjes van Dronen) te herontwikkelen, maar u raadt het al: de ontwikkelaar vertraagt.

Gelukkig is er ook goed nieuws: op het oude Versluys-terrein komen woningen en deze ontwikkelaar lijkt door te pakken. Ook krijgt Waarder een prachtige, nieuwe supermarkt en komen er op de huidige locatie van de supermarkt weer woningen. Hopelijk gaan de andere ontwikkelaars deze voorbeelden volgen, zodat er voor onze jongeren weer een toekomst is in de gemeente.

Zelf ook inspraak in je toekomst hebben? Ga stemmen op 22 november voor jouw toekomst!

Kees-Willem van Os, VVD